שאלות בבחירת משלח ועמיל מכס

השותפים החשובים לנו בעולם היבוא הם המשלח ועמיל המכס ועל מנת לבחור את המשלח ועמיל המכס שיתאימו לנו וייתן לנו את שיתוף הפעולה הטוב ביותר לעסק שייצר שקט עסקי.

אז מה השאלות שאנחנו צריכים לקבל תשובות עליהן מהמשלח:

האם הסחורה מגיע בזמנים שנדרשים לחברה ?

  • לרובנו, כעסקים, יש תאריכים שבהם אנו חייבים את הסחורה אצלנו ופה למעשה עולות שתי שאלות שאחת מתייחסת לבחירה הראשונית של משלח והשנייה מתייחסת להמשך פעילות עם המשלח
  • האם הזמנים בבחירה הראשונית של המשלח מתאימים לדרישות שלי כעסק ? האם עבודה בצורת השילוח המוצעת תספק את הסחורה בזמן ?
  • האם המשלח עומד בזמנים שהובטחו בהצעת המחיר הראשונית ?

הערה חשובה – משלוח אחד בודד לא מעיד על יכולת של המשלח באופן מיידי. בהחלט ייתכן שבמשלוח בודד יווצרו תנאים שיגרמו לאותו המשלוח לא לעמוד בזמנים באופן חריג. ההתייחסות צריכה להיות בבחינה של מספר משלוחים.

האם השחרור של הסחורה מבוצע במהירות תואמת לסוג הסחורה על מנת להימנע מהוצאות מיותרות ?

  • גם פה אחלק את השאלות לשני חלקים –
  • במרבית המשלוחים ניתן לקבל ניירת מראש מהספקים או מנציג המשלח במדינת הספק – האם עמיל המכס מבצע את תהליך הכנת תיק עמילות המכס מראש ולפני הגעת המשלוח?
  • חלק שני – כאשר המשלוח מגיע, כמה זמן לוקח מרגע קליטת המשלוח לבצע את כל הפעולות הנדרשות לשחרור המשלוח – כולל, במידת הצורך, דוגמאות לרשויות נדרשות, טיפול בדרישות לבדיקות מכס..

האם יש קשיי תקשורת בין החברה לבין המשלח ועמיל המכס ?

  • בין אם אנחנו בוחרים משלח אחד ועמיל מכס אחר או ששניהם תחת אותו הבית עדיין מדובר בשני גורמים שונים שצריכים להיות בקשר מצוין ביניהם. לא טוב, מצוין.
  • בבחינה של הקשר נבדוק האם ניירת מועברת מהמשלח לעמיל המכס באופן מסודר ומוקדם ככל הניתן.
  • האם המשלח מגיב לבקשות עמיל המכס בזמן ראוי (צפי הגעה, שינוי בזמנים, בקשה להשלמת ניירת, בקשה לתיקון ניירת).

האם החיובים תואמים להצעות המחיר שהתקבלו מהמשלח ועמיל המכס ?

  • אחת הנקודות שתמיד מכעיסות אותנו אלו עלויות שגויות שאינן תואמות את הצעות המחיר שקיבלנו.
  • נבדוק שהחיוב שקיבלנו תואם את הצעת המחיר שקיבלנו וזאת כמובן בהנחה שלא היה שינוי בנתוני המשלוח.
  • ישנם סעיפים שמוגדרים מראש כהערכה או סכום שאינו ידוע מראש – צריך לוודא שמדובר בסעיפים שבאמת אינם ניתנים למחיר ברור או בהנחת עבודה בלבד.

כמובן שמעבר לנקודות הבדיקה הטכניות צריך להתייחס לנקודות נוספות שהן בהתאמה אישית לחברה והמשלח או עמיל המכס 

  • הקשר האישי ויכולת ההבנה של המשלח ואיש הקשר בחברה אחד את השני.
  • תמיכה בחיבור מערכות מחשוב, זאת בהתאם להתקדמות הטכנולוגית של החברה והרצון שלה לבצע חיבורים מסוג זה עם המשלח ועמיל המכס.

חושבים על דברים נוספים ?

עדכנו אותי – Raviv@roll-it.co.il