שינוי עולם התובלה

אובר (Uber) מתקדמים בעולם התובלה ואחרי שכבר מציעים את השירותים שלהם בתוך ארה"ב התזוזה הבאה היא לכיוון אירופה שנחשבת לשוק מתוחכם יותר מבחינת לוגיסטית.
בהסתכלות רחבה על השינויים בתוך עולם התובלה ישנה תזוזה מעולם התובלה המסורתית דרך ספקי השירות המוכרים – משלחים ומובילים – לשירותים הניתנים על ידי חברות שבהגדרתן אינן ספקי שירות סטנדרטים.

אמזון (Amazon) – חברת אמזון אינה חברת שילוח אלא חברת שירותים, ביניהם Marketplace, שירותי ענן וכעת גם חברת שירותי לוגיסטיקה בינלאומית שהולכת וצומחת:

  • רשת פרוסה של משאיות, מכוניות מסחריות ולאחר פיילוט גם רחפנים.
  • חכירת מטוסים לצרכי ההספקה שלהם.
  • רישיון לפעילות כמשלח ימי, כרגע משמש רק באופן חלקי את המשלוחים של אמזון עצמה.

אובר (Uber) – חברת אובר היא חברת שיתוף לצרכי הסעת א.נשים במקום מוניות אך כעת גם חברת שיתוף לצרכים לוגיסטיים.

  • חברת הלוגיסטיקה של אובר הוקמה ב-2017 בארה"ב ומשמשת לשיתוף אופציות הובלה זמינות לחברות, מקטנות ועד פירמות עולמיות, דרך אפליקציה ייעודית.
  • לפני חודש הוכרז על ידי אובר לוגיסטיקה על כוונת כניסה לשוק האירופאי ופתיחת אופציות השירות של אובר גם בשוק האירופאי.

אפליקציות תמחור והשוואת שירותים (ספקים שונים) – מגוון רחב של חברות, בעיקר סטארט-אפים בשלב זה.

  • אפליקציות אלו נותנות את האפשרות לקבל הצעות מחיר באופן מידי ללא פנייה ישירה למשלחים, כפי שנעשה באופן המסורתי.
  • השוואת השירותים מסתייעת בתוך האפליקציות (לפחות בחלקן) ומאפשרות בחירת משלחים באופן מידי.

אז מה למעשה צופן העתיד?

השינויים בתוך עולם התובלה קורים וקורים מהר.
כמו בכל העולמות שהולכים לכיוון האון ליין גם כאן המשלחים והמובילים המסורתיים יצטרכו להתאים את עצמם לעולם המתקדם עם זמינות גבוהה ובהירות גבוהה למשתמשים בשירותי עולם התובלה.
חלק מהמשלחים כבר החלו במהלכים האלו, בהקמת פלטפורמות און ליין שלהם וזהו הכיוון שכולם צריכים ללכת אליו.
מי שלא יתאים את עצמו לשינויים יאבד את מקומו ובמקרה הגרוע ביותר ייסגר או יימכר.

העולם רץ קדימה וגם עולם התובלה חייב לנוע קדימה ולהישאר רלוונטי.